Jos Birken

Jos Birken is directeur van Marketing Science, een bedrijf in marketinginformatie in Azië. Daarnaast is hij als vice-voorzitter van de Direct Marketing Association of Singapore.

Hij neemt actief deel in het debat over privacy en dataverwerking, spreekt daarover op conferenties en was/is columnist voor Planet Multimedia en Tijdschrift voor Marketing in Nederland en voor AdVoice, AdAsia Magazine, Wireless World in Azië.

Jos Birken begon zijn loopbaan bij Unilever in 1986, waar hij als marketeer werkte in verschillende functies, ten slotte als een Europees Brand Manager.

Na zes jaar Unilever maakte Jos een definitieve overgang naar direct marketing, eerst als Senior Consultant voor Experian in Nederland, later als directeur.

In 1994 stond hij mede aan de basis van wat later Claritas Nederland werd, de grootste in exploitatie van de consumentendata in Nederland. Dit werd een deel van Claritas Europa en (momenteel) Acxiom Europa. Tijdens deze jaren was hij ook een actief lid van Fedma, de Federatie van Europese Direct Marketing.

In 1997 ging Jos naar senior adviseur geworden voor International Business Development voor Consodata SA in Parijs, Europees leverancier van marketinginformatiediensten, nu ook onderdeel van Acxiom Europa).

In 1999 werd Jos de baas van Consodata AOS voor de Azië Pacific, en combineerde dit met database marketing adviesdiensten in Azié onder de vlag van ConsuMetrix merk.

Van 2004-2005 werkte hij ook als directeur Business Development voor TNT in China, en hielp bij het opzetten van de marketing in dat land.

Van 2006-2007 werkte Jos als waarnemend hoofd Asia-Pacific van Experian Marketing Services, de uitbreiding van Experian, en verrichte een aantal interimklussen in direct marketing.

Jos studeerde rechten aan de Universiteit van Groningen.

Weblog

Op Twitter

Op LinkedIn
 

Artikelen van Jos Birken

Geen artikelen gevonden
 
Netkwesties © 1999/2016. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring
1
0