Learnlytics analyseert leerresultaten

17 sep 2016 Onderwijsinstellingen gebruiken de vele data over hun studenten bijna niet om de leerresultaten nauwgezet te monitoren. Een groep informaticastudenten van de Universiteit Utrecht bouwde LearnLytics dat docenten en studenten gedetailleerd inzicht geeft in de studievorderingen.

Virtual reality om wiskunde beter te begrijpen

17 sep 2016 Wiskundeonderwijs kan effectiever worden met behulp van visualisatie en virtual reality (VR). Het inzicht in abstracte concepten neemt toe met behulp van het nieuwe Virtual Math.

Eindhoven en Tilburg samen in nieuwe data-opleiding

22 jun 2016 Samen vormen de universiteiten van Eindhoven en Tilburg de Jheronimus Academy of Data Science (JADS), met de gezamenlijke nieuwe master Data Science and Entrepreneurship. Opleidingsdirecteur Willem-Jan van den Heuvel over de samenwerking en verwachtingen.

Ict in onderwijs pakt slecht uit voor traditionele toetsresultaten

26 sep 2015 Ict bracht geen beter onderwijs, ondanks miljarden die erin zijn gepompt. Pisa onderzocht het effect van ict in onderwijs in de periode 2009-2012. Dat werd direct munitie in het heftige debat over SteveJobsScholen van Maurice de Hond. Waar ligt de nuance?

Data-analyse online colleges heeft vergaande gevolgen voor universiteiten

8 jul 2015 De snelle opkomst van Massive Open Online Courses (Moocs) zal tot in detail duidelijk maken wat wel en niet scoort in het onderwijzen van studenten. Met alle pijnlijke gevolgen van dien.

Alle artikelen in het dossier "Onderwijs"

2013
2012
2011
2010
2009
2008
2006
 
De aanmelding is succesvol afgerond.

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Nieuwsbrief ontvangen?

Ja, stuur mij de nieuwsbrief. We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Je krijgt ook gelijk toegang tot alle plusartikelen.

 
Netkwesties © 1999/2016. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring
1
0