Welk digitaal spoor heeft CityTraffic van mij?

24 okt 2016 Je digitale spoor verlengt zich ook in de analoge wereld. Wie in een populaire straat boodschappen doet loopt het risico gevolgd te worden van de mensen van CityTraffic. Hoewel ik eigenlijk nooit shop vroeg ik hen toch eens om mij te vertellen wat ze van mij weten.

Zinloze wetgeving en zelfregulering voor online marketing

20 sep 2012 Brussel richt veel wetgeving tegen online marketing. Bedrijven proberen dit te beperken met zelfregulering. Beide redeneren met ouderwetse patronen en gedachten.

Social media reclame vogelvrij?

19 sep 2012 Sociale media, een walhalla voor menig adverteerder. Maar ze vormen geen wetteloos wilde westen.

Vergaande spraakverwarring over opt-in en opt-out

3 apr 2011 Wanneer wordt je geacht akkoord te gaan met een handeling? Als je er expliciet toestemming voor geeft? Of als je je niet verzet terwijl je dat zou kunnen? En hoe goed moet je geïnformeerd zijn om je te kunnen verzetten? Zelfs een langer bestaande wet schept ineens verwarring.
Met commentaar van 3 experts

Wijst VS Europa de weg in gedragsmarketing?

17 okt 2010 Netkwesties kreeg met een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) twee TNO-rapporten voor het CBP. Dit was er vroeg bij om een belangrijke bijdrage te leveren aan een Europeees voorstel om 'behavioral targeting', dat afwijkt van een voorstel in de VS, waar wel flink debat plaatsvindt.

Alle artikelen in het dossier "Marketing"

2010
1 mei 2010
2009
2008
2007
2006
2005
2003
 
De aanmelding is succesvol afgerond.

Je ontvangt een e-mailbericht met instructies om je registratie te bevestigen. Zonder de bevestiging wordt je registratie niet verwerkt.

Nieuwsbrief ontvangen?

Ja, stuur mij de nieuwsbrief. We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Je krijgt ook gelijk toegang tot alle plusartikelen.

 
Netkwesties © 1999/2016. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring
1
0